مقاله
نقش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در تغییر سبک زندگی جوانان ایرانی (با تأکید بر شبکه من و تو)
بهنوش آجودانی* ، مریم عامری**
چکیده
شبکه من و تو یکی از شبکه های ماهواره ای است که دو هدف را دنبال می کند. تغییر و ترویج سبک زندگی خاص و جذب مخاطبان جوان. این شبکه با مشخصه هایی که دارد، رسانه ای طراحی شده برای مخاطب جوان است و عمده ترین فعالیت رسانه ای این شبکه، تلاش بی وقفه، هماهنگ و برنامه ریزی شده برای تغییر سبک و روش زندگی و معاشرت جوانان ایرانی و اهداف خاصی که دست اندرکاران شبکه ماهواره ای من و تو دارند، این شبکه را می توان مهم ترین شبکه برای تحلیل جوان، رسانه و سبک زندگی دانست.
در مقاله حاضر، در تحلیل اثرگذاری شبکه من و تو بر سبک زندگی مخاطبان جوان از دو نظریه « استفاده و رضامندی » و نظریه « کاشت » بهره گرفته و در ادامه، نمونه ای از برنامه های این شبکه تحلیل و بررسی شده است.
کلید واژگان
رسانه، سبک زندگی، جوان، شبکه ماهواره ای فارسی زبان، شبکه من و تو
——————————————————
*طلبه سطح3 مرکز آموزش عالی حوزوی امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان شاهرود، رشته فقه و اصول.
**طلبه سطح3 مرکز آموزش عالی حوزوی امام جعفر صادق(علیه السلام) شهرستان شاهرود، رشته فقه و اصول.